Friday, February 18, 2011

KOPEK!!!

KOPEK!!!hahaha cakap pasal kopek ni menarik sebenonya....word yang membawa seribu juta macam andaian  hahaha....dulu masa kecik2 slalu gak aku cakap KOPEK nie......lagi2 bila musim buah durian,memang keje mengKOPEK jela.....hahaha KOPEK yang aku maksudkn masa musim durian tu buak luar durian untuk ambik isi dalamnya la....nak terangkan pon susah...senang cite macam ni la 


ok tgk gambo ni boleh paham kan.....hahaha masa kat matrik ar xleh blah.....pensyarah aku leh cite pasal sorang member dia kn pegi kt pantai timur....biasa la org johor....KOPEK KOPEK ni biasa la....sampai je kat sana nampak pulak makcik jual durian tepi jalan....singgah la kejap kn....pastu tgh tgk2 dia nak rasa la buah tu sedap ke x....dia pon cakap la "makcik boleh KOPEK x durian ni??"....tau x apa jd pastu???panjang gak la kayu makcik tu amik nk perambat member pensyarah aku ni....(drpd apa yg aku bayangkan la kayu panjang 2 meter hahaha)....xtau ar cite betol ke tipu kn....masa ni la aku baru tau 1 word yg ada 2 maksud yg berbeza.....KOPEK=bukak dengan KOPEK=ttuuuuuuttt (xperlu kot nk mention sebab aku rasa ramai je yang tau hahaha).....

No comments:

Post a Comment